<script> <style>
HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Moreland en Arbuckle eindigt na 15 jaar

Alligator Records opname kunstenaars Moreland & Arbuckle, waarvan het laatste album Promised Land Or Bust onlangs een nominatie voor Blues Music Award van Blues Music Award van Rock Years heeft ontvangen, heeft besloten de band vriendschappelijk op te lossen. Zij zullen de resterende geboekte data op hun tour kalender afspelen. Gitarist Aaron Moreland is van plan om meer tijd thuis te brengen met zijn familie.
Vocalist, harmonicist en songwriter Dustin Arbuckle is van plan om door te gaan met muziek en toeren. Drummer Kendall Newby, die in 2012 bij de band kwam, wil ook professioneel blijven spelen.In de loop van hun 15-jarige carrière hebben Moreland en Arbuckle gespeeld honderden shows, in de Verenigde Staten, Canada, in Europa en in Australië, Irak en Koeweit. Ze hebben gedeelde fases met ZZ Top, George Thorogood, Buddy Guy, Robert Cray en Los Lonely Boys. Geen Depressie zei: "Deze jongens hebben kegs vol talent. Hun liedjes houden je snel en lang aan het rijden. 'Volgens Moreland: "Ik heb buitengewone mogelijkheden gehad om muziek mijn hele leven te spelen. De beste shows zijn de hoogste hoogtepunten geweest. Na 15 jaar op de weg, is het tijd voor mij om te concentreren op wat belangrijkst is - mijn familie. "
Arbuckle zegt: "De laatste 15 jaar is een geweldige rit geweest. Ik wil met name Aaron bedanken omdat ik mijn partner in deze poging ben. Het creëren en spelen van muziek met hem is een van de grootste delen van mijn leven geweest. Ik wens hem niets anders dan geluk in de toekomst. Spelen en touren hebben ons de gelegenheid gehad om zo veel goede ervaringen te hebben en nog meer prachtige mensen te ontmoeten. Ik wil mijn grote dank uitspreken aan alle vrienden en fans die ons de afgelopen jaren hebben gesteund. Ik ben van plan mijn carrière als touring musician door te gaan, dus hopelijk zie ik ze allemaal weer in de toekomst. Daarnaast moet ik allen hartelijk danken aan iedereen die deel uitmaakt van deze band en aan allegenen die hebben geholpen om het te bouwen. Het is geweldig en ik zal altijd de herinneringen van de goede tijden die we hebben gehad, koesteren. 


Moreland & Arbuckle bracht hevige elektrische woede en onverbiddelijke punk rock energie aan hun originele liedjes, geïnspireerd door de ruwe Delta en Mississippi Hill Country blues. Met elk van hun zes releases groeide de band muzikaal en lyrisch, waardoor een signatuur geluid werd gecreëerd, terwijl een grote en loyale wereldwijde fanbase werd behaald. Hun legendarische rauwe en raucous live shows werden gespeeld met wild verlaten. De New York Post zei: "Moreland & Arbuckle hebben een rauwe juke joint exuberance met een vuile-na-de-vingers garage garage aanval."Van hun eigen vrijgelaten Caney Valley Blues tot 2016's Promised Land Or Bust, groeide Moreland & Arbuckle uit een vurig, menigte-aangenaam duo naar een genre-smashing driedelige band. Samen, Moreland's gelijktijdige bas-, ritme- en loodgitaarwerk en Arbuckle's emotioneel geladen harmonica en edgy vocals, gedreven door Newby's propulsieve drumming, creëren een geluid dat krachtig genoeg is om de aandacht van een luisteraar te grijpen en genoeg te genuanceerd om het vast te houden. Amerikaanse songwriter zei dat de muziek van de groep was "moerasachtig, zweetig en muggy ... het mengen van een bluesy foundation met stukken land, folk en squawking Amerikaanse rock and roll." WNYC's Soundcheck zei dat de band "gritty blues met een grondige eigentijdse hap" speelde.