<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • Bluesfestival Hoogeveen Zatredag 14 september• SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

De Rides: Pierced Arrow recensie

Luistertip
Supertrio de Rides - Stephen Stills, Kenny Wayne Shepherd en Barry Goldberg - terugkeren 6 mei met Pierced Arrow, hun eerste release sinds hun debuut album niet genoeg van krijgen aangeboord Bluesrock Review Top 20 Albums 2013 Net als Can not Get Enough. , Pierced Arrow is een mengsel van originelen (zoals de Stills-geschreven single "Virtual World") en covers .......
(zoals de jaunty "My Babe," geschreven door Willie Dixon), allen gespeeld met de technische vaardigheid die men verwacht van de drie doorgewinterde muzikanten. Het grootste afhaalmaaltijd van Pierced Arrow is de eenheid: terwijl sommige nummers tonen het bewijs van iedere kunstenaar projecten uit het verleden (in het bijzonder "Virtual World", dat doet denken aan het werk Stills 'met Buffalo Springfield vijf decennia geleden), het album als geheel knikt naar de tijd dat de Rides doorgebracht touring, het uitvoeren en het schrijven samen als een team. Op Can not Get Enough, Stills en Shepherd aandeel vocalen op Pierced Pijl. Terwijl Stills 'zachte vocalen geven diepte aan "Virtual World," Shepherd gaat voor een snellere rots aanpak op de vroege nummer ". Riva Diva" Pierced Arrow houdt gelijke tred mooi: "Virtual World" wordt ingevoerd wanneer de initiële snelheid van het album is uitgewerkt en is gevolgd door de Stills-Herder duet "By My Side ', een track opmerkelijk als veel voor de achtervolgende gitaar opening als voor haar oprechte teksten van pijn en hoop. Het album gaat op deze manier als ballads tegenwicht van de rockers, komen tot een definitief afgesloten met "My Babe," een pittige eerbetoon aan de legendarische blues songwriter Willie Dixon dat luisteraars laat op een vrolijke noot.
De behendige fingerpicking op "By My Side 'is een van de vele momenten die zich onderscheiden op Pierced Pijl. Een van de manieren waarop de Ritten geëvolueerd sinds Can not Get Enough leugens in de muzikant interacties. Stills en Shepherd uit te spelen met elkaar, het creëren van de illusie dat een gitarist naadloos is het uitvoeren van het werk van twee. De oproep en de respons van de zang in 'I Need Your Lovin' "verdere bewijzen de band deze muzikanten hebben sinds het begin van de groep gemaakt: ze klinken alsof ze plezier hebben, en als gevolg daarvan, de muziek is leuk om naar te luisteren. Hoewel Goldberg onderhoudt een gedempte aanwezigheid voor veel van Pierced Arrow, zijn solo in "My Babe" een aanvulling op de bouncy tempo en brengt een leuke oud-timey energie aan het lied.
Pierced Arrow is gepland voor een release op 8 mei 429 Records en is voorzien van bassist Kevin McCormick en drummer Chris Layton, die co-produceerde het album met de Rides. De band is van plan om te beginnen met het verkennen van de Verenigde Staten ter ondersteuning van het album op 2 mei.

Geen opmerkingen: