<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Recensie: The Mark Alan Band - Crying Out Now 2017

Voor mij nieuw maar wat een mooie plaat plaat dat was de eerste indruk een classics Rock album van  de Mark Alan Band
Een Classics Rock en  hot new country music wat de klok slaat
het openings- nummer "The Great Divide" valt direct op wat men ook kan verwachten met de rest van de nummers, heerlijk in het gehoorlegende muziek.
Country- Rock- roots alles komt langs op de langspeler"Crying Out Now"
De Stem van Alan blijft gewoon in je hoofd hangen

Zanger, gitarist en keyboardist Mark Allen heeft in de loop der jaren in een aantal bands gespeeld. Hij is een begaafde zanger en songwriter, evenals een muzikant die bijna een dozijn verschillende instrumenten kan spelen. Zijn jarenlange ervaring heeft hem goed gediend toen hij in 1992 de Mark Allen Band oprichte. Andere oorspronkelijke leden waren bassist Larry Leitham, gitarist Dave Codner, en back-up zangers Carol Kaye en Karla Giannelli. In 1995 veranderde de lineup een beetje, viel een paar leden af en voegde in drummer Michele DiSisto, keyboardist Tony Agapiou, en bassist Barney Cortinez toe.

De Mark Allen Band speelde in deze vroege jaren op talrijke clubs en concerten en groeide een grote fan base één show tegelijk. In 1997 eindigde de groep eindelijk met een full length album, Six Interlocking Pieces. Het debuut werd opgenomen onder het Blue Care Records label en draagt uitstekende rocksporen zoals 'I Will Be There', 'Take Me Back' en 'Lightning Never Strikes'. Het debuutalbum was de enige release van de groep, omdat de leden die het noemen, een korte jaar later afsluiten. Allen ging een solo carrière beginnen, en vroeg aan de andere ex-leden om live met hem te doen of op een opname te gaan zitten.

Mark Alan is een gitarist / zangeres / liedjesschrijver uit Denver, CO. Mark is een levenslange muzikant en is gelukt met gitaar sinds zijn ouders hem (als zeer jonge jongen) naar de lokale muziekwinkel in Rochester, NY hebben gebracht om te introduceren  ging die dag thuis met die gitaar.

Opgericht in Rochester NY, Mark gespeeld in het gebruikelijke assortiment van School and High School Rock Bands, die uiteindelijk naar Florida in zijn Sr.-jaar verhuist. Terwijl hij aanvankelijk depressief was om zijn woonbuurt te verlaten, was hij binnen enkele dagen in een nieuwe groep. Het was de hoogte van het Southern Rock-tijdperk, zodat hij snel dat 'Southern thing' kon leren kennen. Hij ging later Art School in Sarasota Florida bij omdat hij van kunst was gehouden om kunst zo veel te maken als hij Muziek liefste, maar ook omdat al zijn Britten Gitaarhelden hebben ook kunstschool bijgewoond. Eindelijk in Tampa vestigde Mark in meerdere bands de jaren '50 de lokale bar en roadhouse scene. Een hoogtepunt wordt geopend voor een 13-jarige Derek Truck in een club op Alt 19 in Clearwater, Fl.

Mark stopte nooit met het schrijven en spelen met gitaar en dit album is het resultaat van een heel kleurrijk en vol leven. Je moet er zijn om erover te schrijven en Mark past die rekening goed.
zijn rode Les Paul is zijn handelsmerk en dat is ook goed te horen.
Mooie plaat.