<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • Bluesfestival Hoogeveen Zatredag 14 september• SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Video: Jovink & The Voederbietels geeft tijdens deze Zwarte Cross 2017 allerlaatste CONCERT

Dames en heren, maak jullie borst(en) maar nat. We staan aan de vooravond van een nieuw genre: dialectro. Jovink & The Voederbietels geeft tijdens deze Zwarte Cross 2017 hun historische aller-allerlaatste optreden. Leadzanger en slaggitarist Hendrik Jan ‘Cohen’ Lovink (mede-oprichter van de Feestfabriek Alles Komt Goed BV, de organisatie van de Zwarte Cross) raakte door dit vooruitzicht en het thema van deze 21ste Zwarte Cross (Vaak Bu’j Te Bang!)



Al 20 joar an `t öäzen an
Moar nog steeds scoor ik geen hit
Ik bun d’r now eindelijk achter
Want wat altied werkt is dit, zing

Mien gitaar geet an de wilgen.
En ‘t drumstel in de fik.
‘t Begint pas echt te knappen, als ik dubbelklik.

Vaak bu-j te bang
Iedereen steet in de fik as ik dubbelklik

Zelfs bi-j de meest dreuge wieven
Stijgt spontaan `t kwik.
Ze stopt niet meer met twerken.
As ik dubbelklik

Verklaar mien moar kats niet goed wies
Moar kiek es um ow hen
Die (alle) chickies willen ballen
Met Dialectrobaas Cohen.

Vaak bu-j te bang
Iedereen steet in de fik as ik dubbelklik.
Weg met authentiek! Alleen nog k*tmuziek!”