<script> <style>

HBF(Holland Blues Festival Grolloo - 13/14/15 Juni 2024  Crossroads Festival Bonn(BRD) Ledffoot - 10/05/2024 - Olst • Bluespeer 17 18 19 MEI '24 • NOT THE ROLLING STONES (UK) - zondag 26 mei 2024 Heino • Jam-Session Heino 21 April/12 Mei 2024 • THE MUDD FOOTE (USA) | zaterdag 14 september Heino • SUGARIFF, funky rockband uit Arnhem | zaterdag 09 november Heino •

Recensie: Archie Lee Hooker & The Coast to Coast Blues Band - Chilling

FrontRecensie: Archie Lee Hooker & The Coast to Coast Blues Band - Chilling
Dit album is opgedragen aan de overleden grote John Lee Hooker die 100 zou zijn geworden op 22 augustus van dit jaar (2017).
In  augustus 2016 is in de studio in de Belgische Ardennen dit album opgenomen "Chilling"
Harrie Huisman
Chillen is een CD die een aantal ups en downs uit mijn leven weergeeft en waar ik je graag doorheen wil nemen.

Op dertienjarige leeftijd verliet Archie lee Hooker  de plantages van Mississippi en ging naar het noorden via snelweg 49 naar de felle lichten en de grote stad Memphis Tennessee.
Ik kon mijn ogen niet geloven dat we de stad naderden.

Ik had nog nooit geplaveide straten en straatverlichting gezien. Het voelde als een andere wereld. Geïnspireerd door de Memphis muziekscene, duurde het niet lang voordat ik begon te zingen met mijn eerste gospelgroep "The Marvellous Five". Echter, het zingen van de Blues en het hebben van een aantal grote kont plezier kwam uiteindelijk tot stand in december van '89 toen ik verhuisde met mijn oom John Lee, de Boogieman zelf.

Omringd door grote muzikanten voelde ik dag in dag uit de behoefte om mijn eigen muziek te gaan schrijven om mijn levenservaringen met anderen te delen.

De nummers die ik heb redenen en 90 dagen praten over een donkere periode van mijn leven die eindigde met het verpakken van mijn blues schoenen en het aanvangen van een leven te veranderen verplaatsen naar Frankrijk, waar ik "Carl Wyatt & the Delta Voodoo Kings" om Europa tour.

Uiteindelijk, na het zorgvuldig kiezen van de juiste muzikanten, ontstond mijn eigen project. De speciale chemie binnen de band leidde tot de naam "Archie Lee Hooker & The Coast to Coast Blues Band". Mijn reis eindigt hier niet, maar dit is mijn leven in muziek tot op de dag van vandaag!
Voor de liefhebbers van een lekker portie blues dan is dit aanschaffen een verplichting.
****
http://archieleehooker.com/
 


Fotosbluesrock.nl Translate This Page